Murid-Murid

selepas kamera,,dpt phone baru,,

hyeeee.....salammmmmm 1 mlysia..hehe..
bertemu lagy....thanks sbb sudi bace yer......
yupp post sblm nie fyzah ckp nk post after selesai exam kan...so dh selesai lahh exm fyzah....

hahahhaa....but just 2 paper jew dulu...adew gap 2 hary....pastu smbg rabu nie plk...so sempatlah kejap nk post something kt blog nie..

bye the way,,,sblm terlupa fyzah nk ucap thanks cos sudi follow blog nie...bkk2 dh ade 6 org..isyhhh....ingt xdew yg nk jenguk....hehhe...thannks a lot....



ok back to topic....hehhe..saje jew tulis title tu....
psal kamera tu betul...tp sal phone tu sedikit frust rr....
td fyzah adew tnjuk kn hp br kt abh lam internet yg fyzah duk berkenan2 tu...n my dad tgk..n dyer tnyer hrga..
tp kt situ xtulis pun hrga...so fyzah xleyh la nk ckp kt abah hrga fon tu....abh ckp okey fon tu...dyer punn berkenann...n now satu mslh selesai..abh dh setuju...tp hrga xthu.....

n mama dpt thu....so mama pulak yg xsetuju..mama kata fon lamer cm ner...n fon yg my brother beli nk buang kew,,,,???
aku serba slh..tp sebetulnya...dua2 tu dh rosak...just blh berfungsi sikit2 jew....stkt mesej tu blh la..

n finally dyer xsetuju..adoiiii...mslh tul skunk nie...

pastu abh pergi dpur cos jwb pggilan fon....n ary nie ,ptg td my mum beli karpet baru....n dyer nk bukak karpet tu...n aku pun tulung la bkk karpet tu

mser bkk karpet tu aku bhtaw la aku xsuka karpet2 nie...buat semak jew lam umh,...cam byk sgt brg...yer la kan karpet kan luas bidangnya kan....so terhampar kt ruang tamu,,,cm xsonok plk mata memandang,,,

pastu mama aku ckp,,,xpelahhhh time abh kasi peluang tuk beli okeyla....kita belilahhh...
pastu aku punn mula la stat hujah....aku ckp....

hbs mama beli karpet boleyhhh,,,,nk beli fon xleyh pulak....peluang jgk tu abh kasi beli..law x xde la psnie...
n mama jawab..OKEYYYY...BELILAH FON TU LAW NGAN MAMA SENDIRY PUN NAK DENGKI...(nada marah) ...tiba2 aku sebakkk...

abah aku dgr pertelingkahan kecil tu....n aku sdh mula syp n muka dh berubah mnjd msm...(tnda protes)...pastu mama suruh aku vaccum karpet tu...aku pun dgn wajah mencuka ambikla vaccum n vaccum la karpet tu...enjin vacuum yg berbunyi cam, helikopter tu sedikit sbyk mmbtu aku tnjuk rase protes..heheh...

n biler siap mama aku urus karpet tu..perbetulkn mner yg senget....n aku mula kembali ke sofa lame tuk hadap laptop nie...tiba2......

abah datang kasi not 50 sbyk 6 keping...dyer ckp ni duit beli fon... tp aku mser tu msh keras haty lagy...aku reject duit tu...tp bkn kasar ler....elok2 la...

aku ckp,,biarlah abah...xjadi la beli...laen kali la...abah aku ckp tul kew nie xnk...ambik la duit nie...
tp aku xambik jgk..merajuk xilang lagy....aku ckp lagy biarlah....dgn nada yg xseberapa....muka pula ttp msm...tanda protes dkt mama sbnrnyer  ..bkn kt abh pun...

lalu abh pun msukkan duit tu semula kt dompetnyer....ahhhhhhh melepas 300 hinggitttttttt......nyesal plk xambil...
mama akuuu......

ahhhhhh langsung xkesahhhhh..xdde kate ape2.....
makinnn geram dibuatnyerr..dyer buat derkkk jew..tp padan muka ngan gak kan aku nie....balasan sbb buat cm tu kat mak sendiry...hbsssss dh aty nie cuba2 jew tunjuk fon tu kt abh..maner la thu abh sudi belikan....

tp dyer  plk yg xbg....sedih asernyerrr.......mama ckp,,nk fon suruh fify dptkn 3.9 dulu lam exm...br beli...ni takkk nak ape jew bg...sedaplahhh mcm tu...xrase sush...tul jgk kan kata mama....br ku fhm knpa dyer xbg..
tp haty nie ttp ingt kt fon tu...aku bkn idam fon mhal2...tp just cute n berfungsi dgn baik...so aku berkenan fon yg aku tnjuk kt abh...dh lamer berkenan fon tu...n biler survey2 mser merajuk td....fon tu sekitar 450 hinggit....abah kasi 300 (tp dh ambik balik) ...law terima msih lgy kena tmbh duit sndry kan...sbb tu model baru...tp smer cm dulu...cuma design lain sikit....


tp type cmm tu la yg aku suka...cute ,ringan,n boleyhh lipat...dh lamer asew nk pakai fon lipat.....tp abg beli fon br kt aku dulu xckp pun..law aku tahu aku suh dyer beli fon lipat kew kann...isyhh silap paswooord nie..hahaha...

tp pengakhiranya,,fon aku xdpt....n aku pun dh  putus asa dh,,,huhuu,,,
mama xbg aku pun jd laen terus...
tp ape2 pun fon tu aku nk dptkan jgk..biarlah berthun lamer sklipunnn.....maybe time adew duit sendiry kan....

huhhhh......sedyhhh nyerr xdpt fon nie....fon lamer dh ikat ngan getah..hahah.patah ape entah kt dlm nyerrr..
tp xpe la.....ade hikmah kuttt........
by the way....sambutan hary guru akan berlangsung esok....smga segala yg dirancang oleyh form 6 berhasil kejayaan...huuhu....aminnnn....

 selamat malam.... :)



SONY ERICSSON  T7O7  BARU.....PILIHAN HATI....




No comments:

Alright reserved by NUR HAFIZAH