Murid-Murid

menitisnya air mata pada 1 ramadhan 1432

salam semua...
sdh lamer aser nk jenguk blog nie..
tp kekangan berlaku setiap saat..
tp alhamdulillah....ALLAH izinkan diri dan jari ini mencoretkan serba sedikit disni..


para pembaca....
saat ini...air mata fyzah menitis entah untuk kali keberapa...
dr pagi tadi hingga di saat fyzah menaip utk post kali ini..
terasa bahang panas di kelopak mata tidak tertanggung...
tp hnya mampu dirasa tp xmmpu ditepis...
tiada kekuatan untuk fyzah menghentikan deraian air mata di lubuk mata ini..
menglirnya tnpa fyzah pinta...tmbhan pula...cukup bermkna titisan kali ini..kerana fyzah ingin abadikan sebagai titisan 1 ramadhan..

sahabat...
menitisnya air mata ini bkn menjukkan kita lemah..tp itulah kekuatan kita sebnr...kita berani menyatkan perasaan kita dgn cara menangis..
fyzah sudah tahan sebak di haty..sudah tahan dr menitiskan air mata..tp allah lebih berkuasa...saat air mata menitis ALLAH tiupkan sesuatu yg bermkna..titisan air matamu sesuatu yang bermakna..

1 ramadhan 1432.....
berangkatnya mama dan abah ke mekah al mukaramah...
waktu ini...mama dan abah sedang dlm penerbangan..dn dijangka sampai jam 2 pagy waktu mekah...
ya allah....kau selamatkanlah perjalanan mama...
ya allah ku permudahkanlah urusan mama dan abah..
ya alalh kau lindungilah mereka di rumahmu...


tiada kata yg mampu kulafazkan saat mama memeluk diriku..
saat abah memeluk diriku..
hanya linangan air mata yg mampu ku hidangkan..tiada sebaris kata mampu ku suarakan..
semuanya drastik..dn x ku sangkakan..
berpisah dgn mama dan abah kali ini lain kurasakan....
sungguh lain!!!..
saat mama dan abah sama2 memeluk diriku...berderai air mata gugur ke bumi...
ya allah..nikmatnya dipeluk saat ini oleh kdua ibu bapa ku...
nikmatnya dikucup dahi dan pipi olehmereka berdua..
mama sudah lecun dgn air mata..
abh ttp cool tnpa air mata...


tp disaat abh melangkah menaiki tangga bas..
abh pusing balik seketika...
saat itu...aku menangis tidak terkira...lecun juga wjhku..disimbahi dgn air mata sendiri..
aku lemah..aku menahan tangisanku..tp xberupaya..akhirnya..menangis jugak aku smbil melihat abah..
abah berpusing...mendepangkan tgnnya...berjalan menuju ke arahku...
lantas diriku dipeluk penuh kejap..pipiku dikucupnya..dahiku dikucupnya..
aku berpeukan dgn abah terlalu lama..berat untuk aku melepaskan pelukan itu...
akhirnya...pelukan terpaksa dilepaskan..
dn hanya aku .....
hanya aku...
hanya aku....abh depakan tgn,,memeluk dn mengucup dahi dan pipiku...
ya allah..tersa penuh limpah kasih syg yg selma ini ku nntykan..
telh kurasakan sprty insan lain dibelai oleh ayahnya..
dan hary ini...aku rase perasaan itu...
indah,,,seronok,,bahagia..itu yg mmpu ku tfsirkan..

adik beradik lain turut menangis..lantas abg sulongku menarik ku k dlm pelukannya...
digosok kepalaku penuh sendu...
aku sudh tidak keruan...menangis umpama tiada yg melihat..
pelukan semakin erat...abgku menggosok bahuku supya bersabar..
ku lihat kakak,,ku lihat adik ku..
mata mereka jga merah..tp tidak sesendu aku...
mereka mmpu menahan..tp aku...terasa ingin meraung..

tp aku sedar...abah dan mama pergy untuk mengerjakan umrah..
melawat makam baginda..
menziarah tanah mekah dan madinah..
ku terpksa relakan..


saat ini...titpan doa dan doa yainmampu ku sedekah..
semoga urusan mereka dipermudahkan..
aminn..


aku,mama dan abg sulongku...ketika majlis sembahyang hajat sempena pembukaan cawangan baru produk jerslin power oil

abah saya...memberi ucapan terim kash kepda yg sudi hadir pd mjlis itu...
para pembaca....ada masa nnty..fyzah akan cerit lbh detail lagy..
skunk maw mengundur diri...moga2 mama dan abah selamat pergy dan pulang..
air mata sudah semakin kering....tnda pemergian mereka ke tanah suci diredhai....aminnn...


selamat berpuasa yer teman-teman!!!!
biar penuh..hehhe. :)

No comments:

Alright reserved by NUR HAFIZAH