Murid-Murid

TRUE MALAYSIAN IDOL

ASSALAMUALAIKUM....

ini cerita yg agak lame ku simpan sebelum di entry kan dekat sini.. hehehe..

tak sempat nk tulis sebab sambungan internet tak ade dekat kampung..(stay kampung beberapa hari)

'true malaysian idol' diberi oleh abang fyzah....bukan untuk fyzah yerr..tapi untuk angkasawan negara kita yang pertama itu iaitu dato` dr sheikh muzaphar shukor....

baru2 nie,,22 march 2012,,fyzah dapat jumpa dr sheikh face to face....sangat teruja dan tak sangka dpat bercakap dengan dr sheikh depan2....memang fyzah tak pernah mimpi pun nak bercakap depan2 dengan beliau..cuma pandang dari jauh itu saja yang termampu..

tapi bila fyzah dpt maklumat yang beliau akan bagi ceramah kat kelantan,,jadi fyzah ambil kesempatan nie nk dengar ceramah beliau kat new pacific hotel kota bharu....dengan byk cabaran waktu tu,,tapi alhamdulillah dapat jugak fyzah masuk ke dewan tu untuk dengar ceramah beliau..


sungguh mengagumkan ceramah beliau...kalau fyzah,,fyzah dah berputus asa dari awal untuk proses temuduga untuk jadi angkasawan tu..tapi semangat dato sheikh untuk jadi angkasawan dari kecil lagi mmg berbaloi apabila segala ujian yang lasak,perlukan kesabaran yang tinggi dapat beliau atasi..beliau sendiri sgt2 bersyukur sebab masih lagi hidup di bumi ini untuk berkongsi penglaman beliau kpd rakyat malaysia..


fyzah yg berada kat dalam dewan tu cukup2 berasa beruntung dapat dengar ceramah beliau..
dan juga berasa bertuah sbb fyzah diberi peluang untuk bertanya soalan kepada dr sheik...dan waktu itu la fyzah rasa macam mimpi dapat berinteraksi dengan beliau secara dekat dan bukan lagi mimpi....alhamdulillah...



berpeluang bergambar bersama beliau

dan inilah sesuatu yang berharga tak mungkin fyzah lupakan....


DATO` DR SHEIKH MUZAPHAR TRUE MALYSIAN IDOL...CONGRATS!!!

* terima kasih byk2 buat abangku kerana banyak menolong aku pada hari bersejarah itu.. =)

No comments:

Alright reserved by NUR HAFIZAH