Murid-Murid

kayu tetap kayu :)

dengan nama ALLAH..
ASSALAMUALAIKUM W.B.T

 tepat ciptaan ALLAH. tidakk semua manusia adalah sempurna.. pernahh dengarkan??
'nothing is perfect in this world'..

begitulahh kehidupan ku sebagai pelajar..tiada yang sempurna yg kumiliki untuk dibanggakan kepada seluruh dunia..nyata apa yang aku miliki hari ini hanyalahh ihsan dan belas kasihan dari ALLAH semata-mata.. begitulah hakikat yang perlu diterima..ada masa kita dipuji mencecah langit..ada masa kita dikeji,dimaki serendah bumi..

hakikatnya dibumi ini kita harus bijak membawa  emosi diri..bukan semua orang memahami kita seperti yang kita fahami.. dan bukan semua orang melalui apa yang kita lalui..bagi mereka yang gagah dan berani,, lalui dengan penuh personaliti..tapi bagi yang lemah,, kasihan belaslahh yang kita perolehi..

begitu juga aku...di UPSI ini,, seperti dunia baru kulalui..walhal aku sedar hanya ada satu dunia yang bukan hakiki..terkapai-kapai aku seorang diri disini,ditinggal mereka yang pernah kudampingi setiap hari,,dengan harapan agar aku menjadi manusia di suatu hari.. masih tergiang lagi kata-kata semangat dari mereka..meskipun aku bertekad tiada setitis air mata pun akan aku hujani..namun tak semua dirancang menjadi realiti...air mata mengalir juga di akhir pertemuan kami..segalanya perlu ku lakukan sendiri kini.. namun ALLAH tidakk pernahh biarkan aku bersendiri.. didatangkan kepadaku berpuluh kawan sewaktu orientasi..sehingga kini terjalin persahabatan itu. 
keteruskan perjalanan hidupku dengan mula menjejakkan kaki ke kelas baruku..dulu hanya meja yang satu menjadi milikku,,tapi kini tiada lagi seperti itu..ia lebih besar,lebih luas, lebih gah jika diamati..dengan penghawa dingin yang sentiasa melenakan aku :)
 pembelajaran aku dan kawan2 lalui..tiba satu masa...

aku dan kawan2 diminta membuat persembahan budaya bagi tugasan berkumpulan kami..
pada mulanya, hanya nyanyian yg aku fikirkan..jika itu,,mungkin bolehh aku usahakan...tp setelah mencapai kata putus,, tarian ZAPIN bakal dipersembahkan.. serta merta wajahku menjadi muram. ternyata aku amatlahh risau..aku bukan yang dilahirkan berbakat dari segi kesenian..tambah-tambah tarian ZAPIN yang tak pernah langsung aku mimpi untuk aku lakukan.. bukan apa,,,kerana aku yang kayu..markah turut  menjejaskan kawan-kawan.. 

hari pertama latihan...akulahh insan yang perlu dikuarantinkan..mendapat perhatian lebih kerana kayu sukar dilembutkan..kaki sukar dilembut,tangan sukar dilembutkan.. tapi demi tugasan aku bertahan..aku berusaha apa yang aku terdaya.. sehinggalah aku mula diberi kebenaran turut serta bersama rakan2 yang telah hebat 'lembut' mereka. setelahh hampir sebulan lebih kami bersama dalam latihan tarian,, terlihat disitu kayu tetap kayu :).. namun apa yang pasti, kayu sudah bisa dilembutkan sedikit demi sedikit,tangan sudah bisa dilentik sedikit demi sedikit, kaki sudahh bisa dipacak sedikit demi sedikit.. dan aku sendiri bangga dengan apa yang aku perolehi sehingga ke hari ini.. :)

dan kemuncaknyaaa bakal tiba tidakk lama lagi..
doakan aku semoga kejayaan menjadi milik kami..
buat rakan-rakan yang kukasihi,, terima kasihh atas jalinan persahabatan kita selama ini 
dengan penuh kasih dan sayang,,,
terimalaahh gambar kenangan kita sewaktu latihan ZAPIN ini !!!!!
tq :)





buat rakan2 yang tiada dalam gambar ini,,jgn bergusar hati,,semoga entry kedua menyusul seusai kita selesai mempersembahan ZAPIN pada juri !!!!! 

:) 
:)
:)

^_^



No comments:

Alright reserved by NUR HAFIZAH