Murid-Murid

melabuh tirai STPM

jam 2.30 pagi...hari jumaat...aku rasa cam nk tulis sometin jew kt blog nie...tp xtaw motif ape...sehinggala aku teringt td,,.....hmm sedar xsedar aku dh ke penghujung tirai stpm ku...sedih,sebak,terharu malah gembira semua bercampur baur dalam rasa hatiku...ye la mana taknya,,,selama stu thn stgh aku hbskan msa,,gelak tawa aku bersama ngan rakan2 sebya n guru2 yg hnya mngjar form6 aje..

bg aku inilah kehidupan yg aku seronok lalui...menjalani setiap cabaran dalam form6 nie satu pengalamn yg cukup istimewa...di dlm ting 6 inilah aku bljr mcm2 erti sebuah kehidupan..tiap hari anak2 form 6 nilah dipandang semua guru2 sekolah waima mereka tidak mngjr kami...tapi kami ttp diperhatikan..setiap kesalahan yg sedikit kami lakukan,,heboh satu sekolah...itulah cabaran yg xmmpu aku lupakan..mulanya kami dipndg rendah..kononnya pljr form 6 tiada haluan..gagal dalm spm...tapi kami tepis segala tohmahan,,kami jalani pembelajran kami tanpa mengeluh dengan keadaan...di ting 6 inilah kami beljr bersabar demi segulung ijazah yg kami sentiasa tekadkan..meskipun cabaran demi cabaran kami dengar,tp semua itu kami pekakkan....

di ting 6 inilah kami berdikari....segalanya kami lakukan sendiri...hari sukan,hari guru,hari merdeka,segalanya dr idea2 kami...kami punya majlis persatuan kami sendri...kami punya logo baju kami sendri...kami punya identiti kami sediry...dan kamilah senior sekolah yg dihormati dan dipndg tinggi...tp semua itu bukan membuat kami megah akan diri kami..tp semua itu mngjr kami.....malulahhh seandainya kami tidak mmpu ke universiti...itulah tekad kami..2012 semua mmpu ke universiti....itulah detik manis yg amat kami nnti...



semua itu amat dirindui,...tidak semua merasa kehidupan form6...seronok krn kami punya organisasi sendiri..kami bukanlah org yg tewas dlm spm kami...cuma kami diberi kesempatan lain untuk mgjar ijazah secpt mungkin..jadi langkah kami bermula di stpm ini...satu stgh athun kami lalui detik2 bermakna ini...dan 14 dis nnti tamatlah perjuangan kami sebagai anak2 pelajar gelaran form6....


kami cukup bangga dgn nama ini....kerana kami pangkatnya diploma..cuma nmanya pra universiti...dan uniform saja yg mmbezakan kami...tapi semua itu xpntg bg kami...kerana matlamat dn tekad kami,,hanya ingin menjejaki kaki kami selangkah lagi ke universiti...doa dan harapan kami sentiasa satu....kami bergerak maju...tidak pernah berpaling kerana kami yakin mmg tmpt kami di jln ini....

sesudhnya 14 dis nnty,,,kami bangga memerdekan diri kami..tapi kngn dalm hidup kami hnya form 6 teristimewa yang pernah kami jalani.........SELAMAT TINGGAL DUNIA FORM 6 ku....
10-5-10  _____  15-12-11 detik keramat kami....


love form6 forever...


( hmmm itulah coretan hati ttg kisahku spjg ting 6...sungguh mnyeronokkan dan xakan dilupakan....)
(dadaaaaa...tido dulu..sbb esok last kelas sejarah...babai...)

No comments:

Alright reserved by NUR HAFIZAH